Najciekawsze (moim zdaniem) gry 2013

Rok 2012 był dla branży gier całkiem udany i dał nam całkiem sporo mniej lub bardziej ciekawych tytułów. Jak w takim razie rysuje się pod tym względem nasz 2013 rok? W co warto zagrać, a które pozycje są wręcz obowiązkowe? Zestawienie oczywiście jest dość subiektywne, więc znajdziecie tu nie tylko oczywistych pretendentów do tytułu Gry Roku, ale też kilka gier które w jakiś sposób mnie intrygują. Jest tu też kilka exclusive’ów Playstation 3, ale mam nadzieję że i tak nie odstraszy właścicieli X360. Panie i Panowie, pady w dłoń!

Beyond: Two Souls (2013, PS3)
Na początek nowa gra twórców Heavy Rain, gry którą się kocza albo nienawidzi. Osobiście byłem nią zachwycony i przez długi czas żadna inna gra mnie tak nie wciągnęła. Z tego też powodu bardzo mocno liczę na sukces Beyond. Znając dokonania ekipy z Quantic Dream możemy liczyć na świetny, dojrzały scenariusz. Jedyną przeszkodą może okazać się gameplay, który niekoniecznie wszystkim się spodoba.





BioShock Infinite (marzec 2013, PC/PS3/X360)
Kultowa już seria doczekała się kolejnej odsłony. Tym razem ojciec pierwszej części zabierze nas z podwodnego Rapture do podniebnego Columbia City, co otworzy przed nami zupełnie nowe możliwości. Nowy BioShock ma praktycznie wszystko to co jest potrzebne do uzyskania tytułu Gry Roku - rewelacyjną fabułę, przekonujących bohaterów i bardzo dobry gameplay. Nic jak tylko czekać!

Crysis 3 (luty 2013, PC/PS3/X360)
Po innowacyjnej jedynce po dość długim czasie przyszła niezła dwójka. Teraz nadchodzi trzecia część. Rewolucji na poziomie pierwszej części nie ma co się spodziewać. Skoku w jakości oprawy wizualnej również, bo w zasadzie otrzymamy lepszej jakości tekstury. Ciekawie natomiast zapowiadają się zmyślne tryby multiplayerowe i to one w połączeniu z naszym nanokombinezonem będą dawać nam najwięcej frajdy.

Deadpool (2013, PS3/X360)
Ta gra znajduje się tutaj tylko z jednego powodu – jestem ogromnym fanem zarówno postaci Deadpoola jak i serii komiksów z jego przygodami. Liczę na porażający humor Pyskatego Najemnika i krwawą łaźnię. Mając na uwadze, że przy produkcji pomaga wieloletni twórca komiksowych wybryków Deadpoola to o te dwa aspekty jestem spokojny!

DmC: Devil May Cry (styczeń 2013, PC/PS3/X360)
Premiera DmC jest już za nami, jednak ta gra (i jeszcze jedna z tego zestawienia) zasługuje na to by się jej przyjżeć. Po ogłoszeniu prac nad nowymi przygodami Dantego wybuchło sporo szumu, gdyż mamy tu do czynienia z rebootem oraz odświeżoną, młodocianą wersją głównego bohatera. Koniec końców idzie się do niego przyzwyczaić, a elementy zręcznościowe i siekanie koszmarków na ekranie wciąż sprawia frajdę.

Dragon Age III (2013, PC/PS3/X360/next-gen?)
O BioWare było w zeszłym roku bardzo głośno z powodu kontrowersyjnego zwieńczenia serii Mass Effect. Nie przeszkadza to jednak studiu pracować nad kolejną grą w ich jakże bogatym uniwersum dark fantasy. Wielu graczy i recenzentów zjechało drugą część Dragon Age nie pozostawiając na nim suchej nitki. Ja natomiast nieźle się bawiłem przy tej grze i tego samego oczekuję od trójki. Już teraz słychać wiele szumnych zapowiedzi i obiecanek. Co z nich zostanie? Zobaczymy… (oby jeszcze w tym roku!)

Fuse (marzec 2013, PS3/X360)
Insomniac Games mają na swoim koncie serię Resistance oraz wszystkie przygody Ratcheta i Clanka (co starci pamiętają jeszcze pewnie smoczka Spyro), więc co powstanie jeśli ta uzdolniona ekipa skrzyżuje humorystycznego Lombaxa z rasowym shooterem? Fuse ma okazję stać się bardzo oryginalną produkcją właśnie dzięki humorowi towarzyszącemu nam w przygodach Ratcheta oraz dzięki doświadczeniu studia w tworzeniu gier z trybem co-op, gdyż to właśnie kooperacja będzie kluczowym elementem rozgrywki, a każda z czterech grywalnych postaci będzie charakteryzować się innymi umiejętnościami. Dodatkowo gra zawita również na konsoli Microsoftu, co powinno wielu ucieszyć!

God of War: Ascension (marzec 2013, PS3)
Czy któryś z fanów Kratosa nie czeka na kolejną grę z jego przygodami? Ascension doczekało się u mnie osobnego tekstu zaraz po targach E3. Od tamtego czasu niewiele się zmieniło. Może poza tym, że dane było mi przetestować tryb multiplayer. Przyznam szczerze – można się wciągnąć i nie jest taki zły (jak się tego obawiałem). Nadal pozostaje kilka pytań odnośnie singleplayera, który przecież jest esencją serii! Pozostaje nam jedynie poczekać te dwa miesiące…

Injustice: Gods Among Us (kwiecień 2013, PS3/X360/WiiU)
Twórcy Mortal Kombat tym razem skupiają się jedynie na bogatym uniwersum DC, a Injustice ma okazję stać się mordoklepką inną niż wszystkie. Inną nie znaczy gorszą! W kilku wypowiedziach można przeczytać iż fabuła będzie czymś z prawdziwego zdarzenia, a nie dziwacznym zlepkiem wycinków różnych historyjek. Sam pomysł jest niezwykle ciekawy i tylko zżera mnie złość, że jest to DC a nie Marvel… Cóż, nie można mieć wszystkiego, prawda?

Metal Gear Rising: Revengeance (luty 2013, PC/PS3/X360)
Bo tak samo jak się boję tego co Revengeance zrobi z serią Metal Gear, tak samo mnie to intryguje. Sama postać Raidena, to co go spotkało, jego historia i to czym się stał są świetnym materiałem na spin-off serii, jednak czy powinien on przybrać taką formę? Przekonamy się już niedługo.

Remember Me (maj 2013, PC/PS3/X360)
Capcom zaskoczył chyba wszystkich podczas gamescom 2012 prezentując to nowe IP. Gra łączy w sobie kilka bardzo ciekawych elementów jak chociażby wspinaczka z Assassin’s Creed czy walka z Batman: Arkham City. Dodatkowo dorzućmy do tego kobietę jako główną bohaterkę, co w przeciągu kilku ostatnich lat często nie miało miejsca oraz fabułę, która może okazać się jednym z ważniejszych elementów produkcji.

Resident Evil: Revelations (maj 2013, PC/PS3/X360)
Uwielbiam piątą i szóstą część serii Resident Evil, nawet pomimo faktu, że bakcyl na serię został mi zaaplikowany, a nie złapany samodzielnie. Dlatego też opublikowana w tym tygodniu informacja o wydaniu zeszłorocznego przeboju z przenośnego Nintendo 3DS wywołała u mnie niemały uśmiech. Oczywiście otrzymamy poprawioną grafikę podciągniętą do HD, ale nie to jest najważniejsze w tej grze!

The Last of Us (czerwiec 2013, PS3)
Jest to najnowsza produkcja ekipy odpowiedzialnej za serię Uncharted. O tej grze również już pisałem na łamach mojego bloga, więc jedynie przypomnę kilka najważniejszych rzeczy. Mamy otrzymać niezwykłą i dojrzałą historię dziejącą się w postgrzybicznym (pfu, postapokaliptycznym) świecie, z elementami survivalowymi i przygodowymi (zaczerpniętymi z Uncharted) w przepięknej oprawie audiowizualnej. Oczywiście ekskluzywnie dla konsoli Sony. Dodatkowo otrzymamy tryb sieciowy, tak na wszelki wypadek jakby single nam się znudził.

Tomb Raider (marzec 2013, PC/PS3/X360)
Ha! Gra o której było napisane już bardzo wiele. Zarówno na Geek Subiektywnie jak i na łamach Malkontentki. Wiem, że dla niektórych Tomb Raider nie jest już Tomb Raiderem, ale gra zasługuje na to by chociaż dać jej szansę i sprawdzić czy reboot (podobnie jak w przypadku DmC) ma tu sens, czy jest potrzebny i jak on wyszedł. Powiem szczerze, że od samego początku siksa stękająca niczym aktorka porno nie była problemem. Owszem, jest to irytujące, ale nie na tyle żebym skreślał całą grę. Bardziej chodzi mi o przyrównanie nowych przygód Lary do tych Nathana Drake’a i zobaczenia czy rzeczywiście uncharteizm zdominował kolejną grę.

Watch Dogs (2013, PC/PS3/X360)
Kolejny Czarny Koń w wyścigu o tytuł Gry Roku A.D. 2013. Największa sensacja ubiegłorocznych targów E3 i nowe oczko w głowie Ubisoftu. Jeśli ta gra zaoferuje chociaż połowę tego o czym nam mówiono podczas prezentacji tytułu, to będę zachwycony! Potencjał tej gry, tego jak można ją rozbudować, co może nam zaoferować jest wręcz niesamowity. Szkoda jedynie, że od targów E3 nie opublikowano żadnych nowych informacji oraz nie podano dokładniejszej daty wydania…

Star Wars 1313 (2013, PC/PS3/X360/next-gen?)
Niebyłbym sobą jeśli nie umieściłbym w tym zestawieniu gry osadzonej w uniwersum Gwiezdnych Wojen. Dla mnie jest to tytuł którego najzwyczajniej nie mogę zignorować. Problem ze Star Wars 1313 jest podobny do tego omawianego przy Watch Dogs – brak konkretniejszych informacji. Mam jedynie nadzieję, że nie zostanę oszukany jak przy Force Unleashed II, a gra będzie trzymała odpowiedni poziom, tak by godnie należeć do uniwersum Gwiezdnych Wojen.

Prey 2 (TBA – 2013? PC/PS3/X360/next-gen?)
Jeśli wcześniej wspominałem o braku konkretniejszych informacji, to tutaj mamy przykład informacyjnego głodu. Nadal nie wiadomo co się dzieje z kontynuacją Prey. Czy jest nadal w produkcji? Czy może zawieszono prace nad nią? Czy są szanse by wyszła jeszcze w tym roku, na obecną generację konsol? Nic nie wiadomo. A szkoda, bo tutaj również twórcy mają ogromne możliwości. Zaprezentowane do tej pory materiały zaciekawią niejednego fana science-fiction, tylko ile Bethesda każe nam czekać?!




Oczywiście w tym roku jest jeszcze przynajmniej kilka pozycji którymi należałoby się chociaż zainteresować. Pamiętajmy również, że gry to nie wszystko, bo trzeba przecież na czymś w te gry grać. Ostatnio jest coraz głośniej i zewsząd atakują nas najróżniejsze ploty i ploteczki o następnej generacji konsol. Rynek oraz konsumenci coraz mocniej dają do zrozumienia, że właśnie nowych konsol oczekują. Najprawdopodobniej wszystkie karty obu korporacji zostaną odkryte najpóźniej do czerwca i targów E3. Dopiero po oficjalnym ogłoszeniu nowych konsol atmosfera się zagotuje i zrobi się jeszcze ciekawiej. Ale to dopiero za jakiś czas, więc się nie przejmujmy i wybierzmy gry w które zagramy w pierwszej kolejności! ;)

----------------------------------------------------
Drodzy Czytelnicy, jak widzicie zmobilizowałem swoje łapska do napisania sensownego, jak mam nadzieję, wpisu. Sesja co prawda jeszcze trwa, ale zostało jej już mniej niż więcej. Dodatkowo nie zamierzam dowalić sobie w planie tak jak to zrobiłem w tym semestrze, więc i czasu powinno być więcej. Macie dodatkowo możliwość przyjrzenia się nowym szatom bloga. Rewolucji nie ma i kilka rzeczy jest jeszcze do doszlifowania, ale mam nadzieję że Wam się podoba nowy układ oraz strona główna. Jeśli mielibyście jakiekolwiek problemy czy uwagi, to proszę dajcie mi o tym znać!

11 komentarzy:

  1. eeee tam;) Najważniejszej nie wymieniłeś: StarCraft 2: Heart of the Swarm!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krzysiek, to nie jest wpis o sportach narodowych Koreańczyków ;)

      Usuń
    2. Widziałeś co się działo ostatnio w Katowicach?!:p (chociaż wygrał też Koreańczyk...:/)
      Ja tam dobry nie jestem, ale gra jest świetna;) Poza tym konsole to nie dla mnie... jest coś w 2013 na Maca? Pewnie nie;) hehe

      Usuń
    3. Chodzi Ci o tą imprezę Intela? Szczerze powiedziawszy to nie zainteresowałem się nią zbytnio... Ja rozumiem, że SC jest dla niektórych niczym religia, ale i tak tego nie rozumiem.

      Ja natomiast mam już problem z grami na PC, to już nie dla mnie.
      Maca? Chodzi Ci o tą cholernie drogą maszynę do facebooka i iTunesa? :P

      Usuń
  2. Najpierw o wpisie. Fajna zajawka, chociaż troszkę mało w tym Ciebie. O ile niektóre opisy są świetne, bo pokazują Cię jako fana i gracza autentycznie czekającego na nowy produkt (God of War, Tomb Raider, Star Wars 1313) to niektóre opisy brzmią jak z ulotki reklamowej (Bioshock:Infinite, Remember Me, DmC). Więcej siebie! Po to przecież czytamy Twojego bloga!

    A co do nowego laya - nie jestem przekonana do takiego układu gdzie notki nie wyświetlają się w pełnej okazałości i trzeba kliknąć "czytaj więcej" żeby ją naprawdę zobaczyć. Ale to oczywiście moja jednostkowa opinia. Ze spraw technicznych - w najnowszym FireFoxie i IE niektóre obrazki są strasznie rozjechane, a ten zmieniający się obrazek na górze źle się wyświetla (poszczególne obrazki się przenikają). No i jak dla mnie trochę za mały kontrast między tekstem a tłem co męczy mi oczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie na Firefoxie i Windows 7 wszystko w porządku :)

      Usuń
    2. Ja przyznam szczerze, że nie wiem jak strona wygląda na moim normalnym, domowym kompie. To znaczy problemem są ewidentnie niedopasowane obrazki w sensie ich rozdzielczości, bo raczej nie podejrzewam, że to skrypt coś kaleczy :)

      Usuń
    3. Skoro najpierw o wpisie, to o wpisie ;) Problem jest chyba taki, że przy niektórych tytułach miałem problem z ustosunkowaniem (he...he... słaby żart) do nich siebie. I o ile naprawdę uważam je za ciekawe, godne uwagi i poświęcenia im swojego czasu, o tyle mam problem z napisaniem o nich czegoś więcej. Zapewne problem ten zniknie po pierwszym kontakcie z tymi grami (dema MGR:Revengeance, Dead Space 3 i DmC już pobrane) :)

      Layout. Właśnie zakończyłem pierwszą walkę z korekcją błędów: czcionki są teraz jaśniejsze i przyjemniej je się czyta, dodałem też działające (ho! ho!) przyciski udostępniania pod wpisami oraz facebookową belkę rekomendacji (tak to się chyba nazywa teraz).
      Układ natomiast mi się podoba. Wydaje mi się być taki bardziej "magazynowy", piśmienniczy, ale to chyba kwestia gustu ;) Layout testowałem na najnowszych Chromie, FireFoxie i Operze i nic się nie rozjeżdża. Fakt, wiele z nich jest niewyraźnych, rozmytych albo rozciągniętych ale wynika to z ich rozdzielczości. Na stronie głównej zarówno obrazki przy postach jak i te zmieniające się na górze (jak wszystkie będą w takiej samej rozdzielczości, to to będzie ładnie wyglądać 0 tak jak powinno :) ) będą systematycznie podmieniane na nowe, pasujące.
      Uff... Chyba tyle na razie! ;)

      Usuń
    4. Pozostaje mi zadać pytanie, czy jeśli masz problem z ustosunkowaniem się do pewnych gier to naprawdę na nie czekasz? Tak, przez duże "CZ"? :p

      Nowa czcionka zdecydowanie lepsza. Mniej męczy mi oczy i nie muszę się wgapiać w monitor żeby coś zobaczyć.
      Mnie osobiście takie układ kojarzy się onetem zawalonym obrazkami i reklamami, ale ubogim w treść. W kwestii wyglądu bloga jestem tradycjonalistką :) Ale jak już mówiłam układ może się podobać albo nie, ale nie mam zamiaru się tutaj Ciebie o cokolwiek czepiać. Twój blog. Twoje małpy, Twój cyrk :)

      Usuń
  3. To ja wyrzucę z siebie uwagi do layoutu ;)

    Mam podobnie jak Pusiek - wolę mieć na głównej cały wpis niż klikać na rozwinięcie, bo skojarzenia też mam podobne jak Pusiek - blog magazynowy lekko traci dla mnie charakter bloga. Ogólnie jednak templatka jest całkiem niezła (kolory, design, buttony), choć zostawia trochę za dużo pustego miejsca (np. w panelu bocznym: tytuły są napisane małą czcionką, obrazek jest od nich dwa razy wyższy, i się robi pusta, niewykorzystana przestrzeń). Nieszczególnie podoba mi się slider na głównej, bo jest za ogromny i nie widać aktualnych wpisów ;)

    Ale - niezależnie od układu chętnie będę tu zaglądać, i mam nadzieję, że częściej niż dotychczas ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooooookej... Poszedłem za radą i znacznie zmniejszyłem slider'a (zmieniające się zdjęcia na głównej) oraz ustawiłem je chronologicznie (co i tak z każdym nowym wpisem będę musiał manualnie zmieniać...).
      Dodatkowo zwiększyłem lekko czcionkę "zajawek" wpisów na głównej. Nadal pracuję nad ich wydłużeniem. Nie, to nie jest takie proste...

      Co do formy bloga magazynowego, to zawsze mi się podobały. Sam nie wiem... Kojarzyły z takimi "znanymi" portalami branżowymi, trzymającymi dobry poziom i tak dalej... Wiem, że mi jeszcze sporo brakuje do tego, ale czasami fajnie jest się tak pooszukiwać ;)

      Usuń