Poświąteczny przegląd geekowskich prezentów

Słowem wstępu napiszę jedynie iż tekst z premedytacją jest pisany oraz publikowany teraz, po tym całym szaleństwie świątecznych zakupów i bożonarodzeniowej gorączki. 
Dzisiaj już chyba wszyscy raczej odpoczywają z rodziną albo w towarzystwie najbliższych przyjaciół i cieszą się swoimi prezentami. No właśnie - prezenty. Nie wiem jak Wy, ale ja praktycznie zawsze mam z nimi problem, a ostatnio zastanawiałem się jak to jest z prezentami dla nas, geeków. Efektem tych przemyśleń oraz podarowanych i otrzymanych prezentów jest niniejszy przegląd. Więc nie traćmy więcej czasu i bierzmy się do roboty!


Szpan pełną piersią/klatą
Chyba nic nie pozwoli pokazać otoczeniu którą serię uwielbiamy lepiej niż paradowanie w koszulce z konkretnym logiem. Po co ograniczać się do zespołów muzycznych, skoro można przechadzać się w t-shircie z logiem ulubionej gry, serialu czy filmu. Obecnie jest masa sklepów (zarówno zwykłych jak i internetowych) sprzedających tego typu koszulki. Jakość nadruków oraz materiału z którego są wykonane są bardzo zróżnicowane, podobnie jak wzory. 
Coś dla pań: fanek przytulaśnego Aliena i psychofanek A. Wes-... Resident Evil
Coś dla mających dość czarnych koszulek i fanów SW (patrz mnie)
Komiksy też są fajne
Dokładnie. Gdy już wyczerpią się wszystkie pomysły na książki przypomnijmy sobie o komiksach. Można kupić naprawdę ciekawe zbiorcze wydania najlepszych arc'ów ulubionych serii. Uparci znajdą nawet wydania w mickiewiczowskim narzeczu. Wystarczy jedynie upewnić się wcześniej czy dany egzemplarz nie znajduje się już w kolekcji. Alternatywnie można podarować ilustrowaną encyklopedię albo leksykon ulubionego uniwersum.
Sam fakt posiadania ich na mojej półce mnie cieszy
PSPLUSy i GOLDy...
Obdarowywany jest konsolowcem? Wybadaj czy nie kończy mu się Gold w Xbox Live! albo czy nie ma Playstation Plus. Jest to rewelacyjny prezent z którego będzie się korzystało przez cały rok. Abonamenty znacznie rozszerzają funkcjonalność sieciowych aspektów rozgrywki, a w przypadku PS3/PSVita otrzymujemy co miesiąc pełne wersje świetnych gier (Resident Evil 5, inFamous, Batman: Arkham City, Bioshock 2), łącznie z minisami i grami PSN otrzymujemy około 65 tytułów w skali roku. 
150-200zł za PSPlus albo 130zł za GOLDa. W skali roku? Warto!


...albo punkty i PLN

Alternatywnym rozwiązaniem są pre-paidy z punktami dla Xbox'a i PLN dla Playstation. Jest to świetne rozwiązanie jeśli chcemy sprawić komuś w prezencie grę/DLC, ale nie wiemy do końca jaką. I o ile jestem zagorzałym przeciwnikiem kupowania komuś gier w ramach prezentu (o ile nie otrzymamy wcześniej listy konkretnych tytułów, którymi jest zainteresowany prezentobiorca), o tyle podarowanie komuś takiego pre-paida jest rewelacyjnym rozwiązaniem - obdarowany sam będzie mógł sobie wybrać co sobie kupi, albo przeznaczy otrzymane środki na zakup DLC do ulubionej gry.
Do wyboru mamy 2100/4200pkt albo 100/200PLN
Na czymś trzeba grać
A najlepiej przecież grać profesjonalnymi kontrolerami. Dlatego proponuję podarować fanom bijatyk arcade sicka, a miłośnikom FPSów pro-gamingowego pada. Najciekawszą propozycją w tej kategorii dla właścicieli Playstation 3 (i w zakresie finansowym zwykłego śmiertelnika) jest chyba Gioteck HF-2, bardzo czuły, precyzyjny, świetnie wykonany, idealnie leżący w rękach, stylizowany trochę na tym xbox'owym. Minus? Dość krótki czas działania na akumulatorkach. 
Oby służył mi długo i dobrze!
...albo coś przytulić
Prezent dedykowany paniom i hardcoreowym gamerkom. Dodatkowo trudny do zdobycia, gdyż  są to chyba jedynie prezenty handmade, co przekłada się na ich ekskluzywność i wyjątkowość. Panie i panowie, oto pluszowy pad-przytulanka! Jak często upierdliwy level wzbudzał w Was chęć ciśnięcia padem o ścianę? Albo czy nie byłoby przyjemnie zasypiać z ulubionym kontrolerem w rękach?
Zdjęcie zastępcze, mające jedynie zobrazować koncepcję.

Tym miłym akcentem zakończę przegląd. Celowo słowem nie wspomniałem o filmach, muzyce czy książkach gdyż są to bardzo popularne prezenty których chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Specjalnie również nie wspomniałem o elektronice użytkowej, gdyż by kupić komuś laptopa/tablet/smartphonea trzeba dokładnie wiedzieć czego dana osoba oczekuje. Jeszcze gorzej jeśli kupujący nie jest obyty z tematem i kupuje coś co sprzedawca mu polecił. Dlatego w imieniu wszystkich geeków proszę Was: jeśli decydujecie się na taki prezent, to porozmawiajcie wcześniej na ten temat z osobą której chcecie kupić taki prezent, a gwarantuję Wam, że będzie jeszcze bardziej zadowolony.
Pamiętajmy wszyscy o jeszcze jednej rzeczy - najbardziej cieszą nas prezenty niespodziewane. Często drobny upominek dawany ze szczerym, życzliwym uśmiechem jest wart więcej niż najdroższy gadżet!


----------------------------------------------------
Uff... Tak patetycznego zakończenia chyba jeszcze nie miałem.
W każdym bądź razie nie wiem czy powinienem Was teraz przepraszać czy się tłumaczyć z tak długiej przerwy w publikowaniu czegokolwiek. Prawda jest taka, że obecny semestr mnie przerósł  i w jego połowie odechciało mi się praktycznie wszystkiego. Efektem był taki, że moja wena skończyła się na zapisaniu pomysłów na wpisy. Mam ogromną nadzieję iż nadchodzący semestr okaże się być łaskawszym, a wena bardziej życzliwą, co pozwoliłoby na publikowanie wpisów częściej niż obecnie.

4 komentarze:

  1. Ale dlaczego ten wpis dopiero teraz? Rozumiem, że nie chciałeś spoilować innym prezentów (w tym mnie), ale przez to wpis jest jak musztarda po obiedzie, bo każdy już chyba swoje prezenty odpakował i jest z nich w mniejszym lub większym stopniu zadowolony. A przed następną Gwiazdką wpis zaginie przygnieciony innymi :c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak napisałem - z premedytacją. Inaczej nie mógłby to być "poświąteczny przegląd..."!
      Spoilerów można byłoby uniknąć, choć wtedy nie byłoby ostatniej pozycji oraz zdjęć koszulek z takimi fajnymi podpisami ;)
      Wiem, że będziesz mi o to suszyć głowę, więc Ci odpowiem. Po pierwsze sam pomysł narodził się post factum, po drugie kilku pomysłów z przeglądu byśmy nie zobaczyli, bo wcześniej bym o nich nawet nie pomyślał. W jakiś głupi sposób najprawdopodobniej się tylko "chwalę" (za co będę smażył się w piekle), ale co tam :)

      Puśku drogi, nie przejmuj się - jeśli chcesz to za rok (ale przed świętami) mogę sporządzić nowe zestawienie i odnieść się w nim do powyższego wpisu :)

      Usuń
  2. A mnie się podoba wpis :D Może dlatego, że widzę tu moje prezenty!! (wynika z tego, że też jestem geekiem O_O)

    Poza tym- będzie dla innych na przyszłość- w końcu nikt nie każe kupować prezentów tylko pod choinkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne zestawienie prezentów. Poduszka jest najlepsza.

    OdpowiedzUsuń